Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE:

endnu et projekt 06 nov 2024 21:06 #6928

• Chr G
  • Chr G's profilbillede
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Modtagne Tak: 24
Ser noget medtaget ud, men hvis ikke det allerrede er for sent, synes jeg du skal prøve at give det en chance, og lave en ny høj skærm, og så prøve sidde-op kravlejagt. Generelt er vi alt for traditionsbundne, i mit område sad vi op - det var først da nabofjordens jægere kom på besøg vi så dem ligge og dovne sig :-) - men vi sidder stadig op. Der er både fordele og ulemper, men det er f.eks meget hurtigere og bedre at få skudt, når man er kommet på skudhold, men gerne vil lidt tættere på, og ænderne så pludselig letter. Og måske endda til den 'forkerte' side, så er det lettere med sidde-op, end først at skulle op på knæene, som også bliver trætte med alderen. Personligt har jeg større glæde ved at skyde fuglene i luften, selv om du viser i dine film, at det går fint med dem på vandet. Du kan jo altid skære af bunden af skærmen, så den kan bruges til ligge-ned.
Følgende bruger(e) sagde tak: cpfj

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

endnu et projekt 07 nov 2024 07:57 #6929

• Ras.killing
  • Ras.killing's profilbillede
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Modtagne Tak: 88

Cleilers skrev: det er finer beklædt med epoxy, ingen glasfiber. og det er her problemet opstår, kanten mellem skrog og top skulle nok have haft et bånd glasfiber idet epoxyen er revnet rigtig mange steder og vand derfor har kunne trænge ind, overgangen har simpelthen ikke været stærk nok..

Ja epoxyen i sig selv har ingen, eller meget lidt, styrke. Et tyndt lag fiber havde måske hjulpet.

Men det er da et spændende projekt!
Følgende bruger(e) sagde tak: Cleilers

endnu et projekt 10 nov 2024 19:13 #6939

• Cleilers
  • Cleilers's profilbillede Emne forfatter
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Modtagne Tak: 136
den skal nok blive god igen.men det bliver ikke før til sommer hvor varmen kan hjælpe med at tørre den ud. Den bliver helt sikker genskabt sådan som Ole brugte den, som sidde-op pram. Ligge-ned pramme har jeg jo allerede flere af :-)
og ja glasfiber bliver en del af løsningen ;) t)

endnu et projekt 11 nov 2024 14:05 #6941

• Ras.killing
  • Ras.killing's profilbillede
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Modtagne Tak: 88
Det gode ved finer er så til gengæld at det er nemt at udskifte t)

• Side:
  • 1
  • 2