Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE:

“Hunters Choice”, test af ny patron på det danske marked 22 okt 2024 22:59 #6899

• Viktor_Krsn
  • Viktor_Krsn's profilbillede
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Modtagne Tak: 2
Har ikke set skudbillede på pap, men har skudt fasaner på 35 - 40 meter hvor de pakkede, og lægger mine lokkere så den der er længst væk maks er 25 meter fra mig. Men kunne godt forstille mig du har ret i at jeg ikke får nok sving i bøssen, så jeg måske kommer til at "stoppe" bevægelsen når jeg trykker på aftrækkeren

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

“Hunters Choice”, test af ny patron på det danske marked 23 okt 2024 05:47 #6900

• Reneb
  • Reneb's profilbillede
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Modtagne Tak: 34
Super, man har ikke samme bevægelse i kroppen når man sidder i en pram, som når man står op. Så det kan godt drille.
Følgende bruger(e) sagde tak: Viktor_Krsn

“Hunters Choice”, test af ny patron på det danske marked 23 okt 2024 18:12 #6904

• tom.knudsen
  • tom.knudsen's profilbillede
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Modtagne Tak: 84
Viktor: Hvor er det fedt med frustrationen og din insisterende på at ville lære fra den. Den kender jeg, og uanset hvor god jeg bliver, vil det altid delvis være forbierne den der driver mig ud igen og igen. Kan jeg dog ikke bare gøre det lidt bedre end sidst... De løfter jeg ikke har givet mig selv om at dumme mig bare lidt mindre næste gang...

Jeg tror, at det er mindst lige så sandsynligt at du skyder over fuglene når du kommer ud i prammen (pga anden skydestilling og påklædning) som at du skyder bagved. Ænder i lokkere taber ofte højde. I hvert fald indtil første skud falder. Det er de færreste fasaner du skyder for nedadgående.

Du kan nemt teste det med foranholdet. Når du kommer langt nok frem vil du gentagent se at fuglene trækker næbbet til sig og "korter halsen op" når der lige kommer et godstog stål flyvende foran dem. I hvert fald svømmeænder og gæs er ret nemme at se når man skyder - tæt - foran.

Den lidt mere tekniske tilgang:
Du kan få sådan nogle laser "bore sighters" og hvis du får hjælp hjemme i stuen eller prammen (i haven, på trailer, osv) kan du sidde på rumpen iført fuldt strandjagtsornat og "sigte" på en genstand lidt væk mens en holder noget for løbet og så siger du når du mener den er der og personen fjerner det der holdes for løbet. Derefter vil afstand mellem laserprikken og dit sigtecentrum give sig selv. Den kan være såvel til siderne som over under. Men du får i det mindste syn for sagen. En lidt simplere øvelse er at bruge et spejl, igen iført fuldt ornat, men det er let at snyde sig selv, da man har tendens til at justere efter spejlet. Fordelen med laseren er også at du kan gøre det på en realistisk afstand, f.eks. 30 meter.

Link til eksempler på laser bore sighters: Bore Sighter

Det er billigere og langt mere lydløst end at skyde til skive. Geværet og du fejler jo tilsyneladende intet med land under fødderne. I prammen er der bare rigtig mange ting der skal ske samtidig. Og på et underlag der bevæger sig.

Hvis du bliver ved med at insistere på læring som hidtil er jeg sikker på at du får knækket koden allerede indeværende sæson! Derefter bliver dit problem snarere at fuglene også skal ordnes og spises ;)
Følgende bruger(e) sagde tak: Reher, Viktor_Krsn

“Hunters Choice”, test af ny patron på det danske marked 23 okt 2024 18:49 #6905

• Viktor_Krsn
  • Junior Member
  • Junior Member
Mange tak Tom.
Ja jeg er helt bidt af strandjagten, og har virkelig også lyst til at prøve kræfter af med kravleprammen, dog rækker det ikke med økonomien. SU i mens man går i gymnasiet er ikke noget man bliver rig af.
Øvelsen med Bore laser lyder virkelig spændende, også på den måde finder man hurtigt ud af om man skuldre geværet 100% ens hver gang, hvilket også tog mig selv i ikke at gøre den anden dag i prammen. Men du har nok ret med at jeg også kan komme til at skyde under. Man skal jo huske at fuglene er i gang med at lande, og derefter falder i højde.
Mange tak for de gode råd, skal afsted i weekenden og håber det giver pote

“Hunters Choice”, test af ny patron på det danske marked 23 okt 2024 21:34 #6907

• tom.knudsen
  • tom.knudsen's profilbillede
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Modtagne Tak: 84
I gymnasiet bliver man rig i sommerferierne Viktor. Der er det alligevel ikke jagtsæson. Ingen druk eller andre tosserier - bare knokl igennem, så er du på kravlejagt i egen pram 1/9-2025. Send mig en sms på 50509090, så sender jeg dig sådan en bore sighter du kan låne at eksperimentere med.
Følgende bruger(e) sagde tak: Viktor_Krsn

“Hunters Choice”, test af ny patron på det danske marked 24 okt 2024 18:37 #6915

• Viktor_Krsn
  • Junior Member
  • Junior Member
Tror mig, arbejdede røven ud af bukserne i sommers, men sidenhen har jeg været ude og investere i aktier, et nyt haglgevær til langjagt samt en motor til landelænderen, pengene får hurtigt ben at gå på.
Følgende bruger(e) sagde tak: tom.knudsen

“Hunters Choice”, test af ny patron på det danske marked 26 okt 2024 20:11 #6917

• Reneb
  • Reneb's profilbillede
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Modtagne Tak: 34
Lyder som om du har gjort gode mange tanker i forvejen. Så tænker du er på rette vej. Har du mulighed for at prøveskyde nogle forskellige patroner, så er det faktisk lærerigt og tankevækkende nogle gange. Bare det at man får bekræftet at patronen man skyder med faktisk er den rigtige, så man ikke skal bekymre sig om det.
Knæk og bræk
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars Olsen, Viktor_Krsn